Fajne auta

Fajne auta

Fajne auta

Ferrari 458 Italia (2011)

458 zastąpiło model F430. Dwumiejscowy samochód po raz pierwszy został zaprezentowany światu 15 września 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Tylnonapędowy samochód napędzany był 4,5-litrowym silnikiem V8 o mocy 570 KM osiąganych przy 9000 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy 540 Nm osiągany przy 6000 obr./min. – przy czym aż 80% momentu osiągał już przy 3250 obr./min. – trafiał na tylne koła przy współpracy z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową o 7 przełożeniach.

Audi R8 V10 (2010)

Audi AG 8 grudnia 2008 roku pokazało R8 V10 z 5,2-litrowym silnikiem FSI znanym z Audi C6 S6. Jednak w tym wydaniu generował on 525 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędzało się w 3,9 s i potrafiło osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 316 km/h. W stosunku do bazowej odmiany, subtelnie zmieniła się stylistyka auta. Rok później gamę wzbogaciła odmiana R8 V10 Spyder, czyli w nadwoziu kabriolet.

Nissan GT-R (2009)

Z miejsca ten samochód zmienił układ sił w świecie sportowych samochodów. Sportowe, dwudrzwiowe coupe w układzie 2+2 z umieszczonym z przodu 3,8-litrowym silnikiem twin-turbo V6 VR38DETT zadebiutowało na Tokyo Motor Show w 2007 roku. Auto wytwarzane w fabryce Kaminokawa w Tochigi, w Japonii na początku produkcji dysponowało 485-konnym silnikiem i napędem na obie osie. Sukcesywnie kolejne modernizacje windowały standardową moc. Obecnie wytwarzany GT-R ma już 570 KM.